måndag 24 oktober 2011

Det var i Markbacken allt började

Den här bilden är ifrån Markbackens Centrum någon gång under 70-talet.
Som alla miljonprogramsområden som byggdes under 60-talet fanns all tillgänglig service att få i dessa små enklaver i städerna. 
Skyltarna på bilden visar med största tydlighet en del av den servicen som sedan länge är borta ifrån samma områden. Nåväl.
Här började jag mitt liv i Örebro. Här växte jag upp. 
Flyttade gjorde jag inte förrän efter militärtjänstgöringen 1987.
På något sätt känns det bra att vi börjar där. Vart detta sedan tar vägen har jag ingen aning om. 
Men det vore kul om ni är med på resan.







2 kommentarer:

  1. Jag var också där, bodde i centrum ovanför cykelaffären. Bilden ovan visar exakt så som samhället såg ut när vi bodde där. /Maria Widén

    SvaraRadera