torsdag 27 oktober 2011

Information om Vågens butiker?


Det finns drygt 30 butiker och två kaféer inne i den relativt nyrenoverade Galleria Vågen mellan Kungsgatan och Våghustorget. På den här skylten är 17 exponerade. Likadant ser det ut på en skylt som ligger ut mot Rudbecksgatan. Inte vet jag hur många som tittar på de här tavlorna men inte ser det speciellt snyggt ut som det gör nu. Vore jag dessutom handlare inne i gallerian så skulle jag naturligtvis väldigt gärna få bli exponerad de få platser som talar om vad som finns inne i det gamla Åhlenshuset.

Cityhandeln går trögt, alla små detaljer för att få igång den igen är viktiga. Eftersom politikerna(host miljöpartiet)har gjort allt för att sabba handeln så får alla som bryr sig jobba dubbelt så hårt för att få igång det. Det är ett favoritämne för mig som ni kommer få läsa spaltmeter om här på denna blogg. Vi måste reclaim the cityhandel. Bilden ovan med uteblivna skyltar lär inte vända på det här men det är en liten, liten detalj som jag tycker ägaren till Gallerian borde fixa till. För sina hyresgästers skull.
Eller har dom valt att avstå? Kostar det pengar de inte vill betala? Det borde vara krav på att alla ska vara med. För Galleria Vågens skull, för hyresgästernas skull, för kundernas skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar